Als je nog maar net in het saleswereldje terecht bent gekomen, dan kunnen alle verschillende termen best overweldigend zijn. Wij hebben daarom enkele veelvoorkomende begrippen op een rijtje gezet voor alle dummies in sales.
Om een relatie op te bouwen met prospects is het enorm belangrijk dat je goed kan luisteren. Als hier iets misloopt, kan dat leiden tot miscommunicatie. Luisteren is een kerncompetentie binnen sales! In het dagelijks leven luisteren we op een passieve manier, we zijn selectief in wat we horen en zijn vaak al bezig met wat wij zelf wensen bij te brengen aan de conversatie. Om je salesproces goed te doorlopen moet je actief luisteren.
Objection handling is het verwerpen van bezwaren door op een specifieke manier deze bezwaren te weerleggen. Het is in de sales en recruitment wereld een belangrijk begrip dat je goed onder de knie moet hebben. Maar hoe doe je dit nu juist?
Sourcing is het proactief zoeken naar en identificeren van kandidaten voor huidige en toekomstige vacatures bij je klanten, en dit met alle denkbare online en offline hulpmiddelen. Het doel van sourcing is relevante informatie van geschikte kandidaten verzamelen (naam, huidige werkgever, gsm-nummer, …) en actieve kandidaten vinden of passieve kandidaten overtuigen dat ze een stap vooruit kunnen in hun carrière! Het doel van candidates sourcing is kort gezegd: kandidaten vinden binnen jouw niche waar je deals mee kan realiseren.
De recruitment cycle is min of meer the circle of life van rekrutering. Het startpunt is de zoektocht naar en het kwalificeren van kandidaten, met als gevolg dat deze kandidaten jobs gaan genereren. Vanaf het moment dat je in contact komt met bedrijven om kandidaten voor te stellen, kom je meer vacatures tegen die ingevuld dienen te worden. Dat is het moment waarop we weer bij de zoektocht naar kandidaten belanden.
De waarom-vraag is in sales het belangrijkste wapen dat je kan bezitten. Door deze vraag te stellen, ontdek je wat er écht toedoet voor de potentiële afnemer van jouw product of dienst. Telkens wanneer je iets wilt verkopen is het belangrijk om te weten waarom een bepaald persoon iets zou kopen, wat zijn intrinsieke motivatie is. Dit is voor iedereen verschillend, maar vaak zal het te maken hebben met prijs, kwaliteit of snelheid.
Wil jij als eerste op de hoogte zijn van de beste vacatures binnen jouw vakgebied?
Submit...
Subscribe to our job alerts and stay up to date on the latest vacancies in your field. That way you will be the first to be informed about our latest jobs. You can apply for a desired vacancy like lightning and you will not miss any life-changing opportunities!
Ik heb kennis genomen van het privacybeleid
If you don't want to leave your details here, you can always call us at this number: +32 (0) 33 04 86 00