Wil jij je LinkedIn-profiel optimaliseren? Let’s go! Het is de perfecte tool om je professionele netwerk uit te breiden.
1. Say cheese!
Of kijk je toch beter wat serieuzer? Wel, kies maar! Zorg gewoon voor een professioneel ogende foto met een rustige achtergrond. Een effen witte muur of een zachte kleur is ideaal. First impressions matter. Laat die foto met een drankje in je hand toch maar voor in je privécollectie.
2. Headline
Dit is de kopregel die onder je naam staat en dient als functieomschrijving. Standaard gebruikt LinkedIn hier je huidige functie. Recruiters zoeken op deze headline. Denk daarom eens na over hoe jij gevonden wilt worden. Beschrijf in het kort welke waarde jij biedt aan mensen. Personaliseren maar!
3. Pitch
Zie het tekstvakje bij info als de ideale kans om je eerste indruk nog eens te versterken. Pitch kort wat je doet en vooral hoe je mensen helpt. Zorg voor een duidelijke tekst die luchtig is. Vergeet zeker geen call to action zoals: ‘Stuur mij gerust een verzoek om te connecteren’. Zo zorg je voor een breder netwerk.
4. Is there anybody out there?
Nu is het tijd om te doen! Post af en toe eens een relevante bijdrage of word lid van groepen die interessant zijn binnen je sector. Zo blijf je ook op de hoogte van de laatste vernieuwingen. Je mag hier gerust je enthousiasme voor je sector tonen. Graag zelfs!
5. Fiks snel die URL
Een persoonlijke URL is maar een kleine moeite. Weg met al die onnodige nummers. In deze handleiding staat alles wat je nodig hebt om dit snel te fiksen. Hierna kan je deze link toevoegen aan je personalia op je CV. Veel beter, toch?